Studentská grantová soutěž podporuje projekty specifického vysokoškolského výzkumu prováděného studenty doktorských a magisterských studijních programů bezprostředně spjatého s jejich vzděláváním na Univerzitě Pardubice. Studentská grantová soutěž je organizačně zajišťována Interní grantovou agenturou Univerzity Pardubice.
2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010
2017
MOSY – Modelování a simulace systémů
Číslo projektu: | SGS_2017_029 |
Hlavní řešitel: | Karták Štěpán |
Projekt byl primárně zaměřen na další rozpracování a zkoumání simulačních modelů, modelů infrastruktury a provozu dopravních a obslužných systémů v oblasti:
- distribuované simulační platformy,
- podpory rozhodování v rámci mesoskopického simulátoru železnice,
- provozu pro mikroskopické a makroskopické modely infrastruktury,
- modelů infrastruktury železniční sítě - simulátoru letového provozu.
2016
ASOTE – Aplikace softwarových technologií 2
Číslo projektu: | SGS_2016_020 |
Hlavní řešitel: | Brožek Josef |
Hlavním cílem projektu byla tvorba silného, specializovaného týmu v oblasti moderních softwarových technologiích a paradigmatech, pro potřeby řešení různých aplikačních problémů. Projekt byl zaměřen zejména na výzkum v oblastech:
- distribuované simulace využívající HLA architekturu,
- distribuované simulace realizované pomocí webové aplikace využívající technologii WebRTC.
2015
MOIN – Modely infrastruktury a provozu pozemních dopravních a obslužných systémů
Číslo projektu: | SGSFEI_2015008 |
Hlavní řešitel: | Fikejz Jan |
Projekt byl zaměřen na rozpracování modelů infrastruktury a provozu dopravních a obslužných systémů v oblastech:
- identifikace poloh kolejových vozidel (založených na zpracování informací získávaných ze systémů GNSS),
- zkoumání možností návrhu a implementace mezoskopického simulátoru železnice,
- zkoumání mezoskopickeho modelu železniční infrastruktury,
- uplatnění realizace výpočtů propustnosti kolejových infrastruktur železničních stanic,
- zkoumání možností verifikace simulačních modelů v ABAsim architektuře.
ASOTE – Aplikace softwarových technologií
Číslo projektu: | SGSFEI_2015005 |
Hlavní řešitel: | Brožek Josef |
Cílem projektu bylo vytvořit silný studentský tým specializovaný na aplikaci moderních softwarových technologií a paradigmat pro řešení problematiky různých oborů. Projekt byl zaměřen zejména na výzkum v oblastech:
- distribuované simulace využívající HLA architekturu,
- distribuované simulace realizované pomocí webové aplikace využívající technologii WebRTC,
- vytvoření (near) realtime trenažéru s využitm distribuované simulace,
- návrhu platformově nezávislé logiky pro synchronizaci logických procesů distribuované simulace, která nevyužívá HLA architekturu.
2014
INFROP – Modely infrastruktury a provozu pozemních dopravních systémů
Číslo projektu: | SGSFEI_2014007 |
Hlavní řešitel: | Fikejz Jan |
Projekt byl zaměřen na rozpracování modelů infrastruktury a provozu dopravních a obslužných systémů z pohledu potřeb:
- dalšího rozpracování technik identifikace poloh kolejových vozidel (založených na zpracování informací získávaných ze systémů GNSS),
- návrhu škálovatelného modelu dopravní infrastruktury,
- zkoumání dynamiky jízdy vlaku v rámci simulačního nástroje AnyLogic,
- experimentálního dálkového řízení mobilního objektu.
DISIM – Distribuované simulační modely
Číslo projektu: | SGSFEI_2014003 |
Hlavní řešitel: | Brožek Josef |
Projekt byl zaměřen na výzkum a vývoj v oblasti architektur, technik a aplikací distribuované simulace. Cílem projektu bylo zavést na pracoviště KST FEI moderní technologie distribuované simulace a to zejména WebRTC, DIS, HLA a provést vlastní vývoj platformově nezávislé sinchronizační metody logických procesů.
2013
Architektury a techniky distribuované a monolitické simulace
Číslo projektu: | SGFEI04/2013 |
Hlavní řešitel: | Hřídel Jan |
Projekt byl zaměřen na výzkum v oblasti architektur, technik a aplikací distribuované a monolitické simulace z pohledu potřeb vývoje nástrojů pro tvorbu distribuovaných simulačních modelů s využitím deklarativních formalismů pro specifikaci cílového distribuovaného simulujícího systému, dalšího rozpracování technik výstavby simulačních modelů aplikujících webovou simulaci, budování distribuovaných simulačních modelů s využitím architektury HLA, využívání technik kombinované diskrétně-spojité monolitické simulace. Výsledky řešení zmíněných problémů jsou potenciálně uplatnitelné jednak při budování simulačních modelů komplexních systémů a jednak při integraci dílčích simulátorů vytvořených v rámci odlišných implementačních platforem.
Modely infrastruktury a provozu pozemních dopravních a obslužných systémů
Číslo projektu: | SGFEI03/2013 |
Hlavní řešitel: | Fikejz Jan |
Hlavním cílem projektu bylo vytvořit podmínky pro odborný růst mladých vědeckých pracovníků (doktorandů a studentů navazujícího magisterského studia) v oblasti automatizovaných softwarových řešení vybraných problémů spojených s modely infrastruktury a provozu pozemních dopravních a obslužných systémů. Byly stanoveny dílčí cíle, a to vytvořit podmínky pro prezentování a publikování dosažených výsledků výzkumu na mezinárodních konferencích a v národním recenzovaných časopisech a vytvořit vybrané softwarové produkty uplatňují odlišné technologie v oblasti problémů spojených s modely infrastruktury a provozu pozemních dopravních a obslužných systémů.
2012
Modely infrastruktury a provozu pozemních dopravních a obslužných systémů
Číslo projektu: | SGFEI04/2012 |
Hlavní řešitel: | Fikejz Jan |
Projekt se orientoval zejména na implementaci modelu železniční sítě s využitím ORACLE Network Model a MapViewer, jakož i na návrh a implementace jader diskrétní simulace pro distribuované desktopové a webové aplikace. Další část projektu se soustředila na zkoumání stabilizace inerciálních systémů v rámci rozšířeného funkčního vzorku a na implementaci nové metodiky pro výpočet propustností mezistaničních úseků s odbočkou v reálném informačním systému.
2011
Modelování železniční kolejové dopravní infrastruktury
Číslo projektu: | SGFEI04/2011 |
Hlavní řešitel: | Fikejz Jan |
Projekt se zaměřil zejména na tvorbu funkčního vzorku zařízení, umožňujícího sledování projetých trajektorií mobilními (dopravními) elementy s možností identifikace polohy, případně konfliktních situací (např. protisměrných jízd apod.). Dále se projekt věnoval návrhu modelů železniční sítě a nové metodiky pro výpočet propustnosti mezistaničního úseku s odbočkou.
2010
Softwarová podpora dispečerského řízení železniční dopravy
Číslo projektu: | SGFEI03/2010 |
Hlavní řešitel: | Fikejz Jan |
V rámci projektu bylo realizováno zkoumání hlavně v oblasti softwarových podpor dispečerského řízení železničních systémů s využitím programového vybavení MATLAB Compiler 4.11 a MATLAB Builder JA [for Java] 2.0 umožňujícího generování zdrojových kódů pro umělé neuronové sítě (s učitelem) zpracovávané v nástroji Neural Network Toolbox.