Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Návrh klouzavého režimu bez dosažení fáze pro automatické řízení frekvence zátěže energetického systému s více časovými zpožděními
Autoři: Tuan Dao Huy | Pidanič Jan | Huynh Van Van | Duy Vo Hoang | Nhan Nguyen Huu Khanh
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: IEEE ACCESS
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 110052-110063
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Návrh klouzavého režimu bez dosažení fáze pro automatické řízení frekvence zátěže energetického systému s více časovými zpožděními Automatické řízení frekvence zátěže (ALFC) je navrženo na základě integrálního řízení v klouzavém režimu (ISMC) bez dosažení času pro energetickou soustavu s více časovými zpožděními (MTDPS) s poruchami a neurčitostmi soustavy. Na rozdíl od nedávné metody se pro návrh ALFC v MTDPS uvažuje časové zpoždění signálu plošné regulační chyby (ACE) a propojeného signálu. Je navržen klouzavý režim s výběrem integrální jednofázové plochy a řídicími pravidly tak, aby klouzavé stavové veličiny začínaly na ploše v počátečním okamžiku a konvergovaly k nule bez dosažení času. Kromě toho je k analýze ustálenosti frekvence celé elektrizační soustavy použita nová lineární maticová nerovnost (LMI) založená na Ljapunovově metodě. Kromě toho je pro zlepšení výkonnosti MTDPS zdokonalena integrální jednofázová plocha. Při použití navrženého nového přístupu integrální jednofázové plochy se ve srovnání s nedávným přístupem (ISMC) snížil podvýběr/přestřel a doba ustálení. Výsledky ukazují, že nové schéma je vysoce robustní v rychlé konvergenci klouzavé proměnné k nulové asymptotice ve srovnání s nedávno navrženým SMC. Nemá žádné významné přerušení provozu, což umožňuje jeho použití v reálných energetických systémech. zpoždění; stabilita systému; nejistota; transientní analýza; ALFC
eng Sliding Mode Without Reaching Phase Design for Automatic Load Frequency Control of Multi-Time Delays Power System The automatic load frequency control (ALFC) is designed based on integral sliding mode control (ISMC) without reaching time for a multi-time delay power system (MTDPS) with the system disturbances and uncertainties. In contrast with a recent method, the time delay of an area control error (ACE) signal and an interconnected signal are deliberated for the ALFC design in the MTDPS. The sliding mode is proposed with a selection of an integral single-phase surface and control rules such that the sliding state variables begin at the surface at the initial moment and converge to zero without reaching time. In addition, Lyapunov-based new linear matrix inequality (LMI) is applied to analyze the entire power system's frequency steadiness. Moreover, the integral single-phase surface is advanced to improve the performance of the MTDPS. Using the proposed new integral single-phase surface approach, undershoot/overshoot and settling time were reduced compared to the recent (ISMC) approach. The results show the new scheme is highly robust in sliding variable's fast convergence to zero asymptotical compared to the recently designed SMC. It has no significant interruption in operation, making its application in real power systems possible. Delays; Power system stability; Delay effects; Uncertainty; Tuning; Transient analysis; Switches; Automatic load frequency control (ALFC); multi-area power system (MAPS); integral sliding mode control (ISMC); multi-time delay power system (MTDPS)