Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Demonstration of Smart Railway Level Crossing Design and Validation Using Data from Metro Rail, South Africa
Autoři: Tshaai D. C | Pidanič Jan | Mishra A. K
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal of Advanced Transportation
Název nakladatele: Hindawi limited
Místo vydání: Londýn
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Demonstrace návrhu a validace inteligentních železničních přejezdů s využitím dat z jihoafrického metra Dlouhá čekací doba na železničních přejezdech ohrožuje bezpečnost a ovlivňuje kapacitu železniční a silniční dopravy. Ve většině případů však lze dlouhým uzavírkám předejít zkrácením času ztraceného na železničním přejezdu. Důraz této studie je kladen na představení numerického optimalizačního algoritmu pro zkrácení času ztraceného na jednu jízdu vlaku na železničním přejezdu. Z analýzy dat železničních přejezdů na jižním koridoru západokapské podzemní dráhy byly proto vybrány atributy s největším vlivem na dobu uzavření železničního přejezdu. Powellův optimalizační algoritmus byl formulován na minimalizaci času ztraceného na železničním přejezdu na jednu jízdu. Ztráta času je tedy omezena technickými a trakčními omezeními vlaku. Horní a dolní hranice Powellova algoritmu byly kromě skutečné a očekávané funkce hustoty pravděpodobnosti definovány prahovou dobou uzavření. Algoritmus byl implementován v prostředí Matlab. Dále byl algoritmus natrénován na 8000 datových sadách a otestován na 2000 datových sadách. Vyvinutý algoritmus se ukázal jako efektivní a robustní ve srovnání se současným stavem zkoumaných železničních přejezdů. Bylo tedy ověřeno, že algoritmus snižuje časové ztráty na železničním přejezdu nejméně o 50 %. optimalizační algoritmus; Powellsova optimalizace; železniční přejezd; optimalizace doby strávené na přejezdu
eng Demonstration of Smart Railway Level Crossing Design and Validation Using Data from Metro Rail, South Africa Long waiting time at railway level crossings poses a risk on the safety and affects capacity of rail and road traffic. However, in most cases, the long closing time can be prevented by reducing the time lost at a railway level crossing. The emphasis of this study is to present a numerical optimisation algorithm to reduce the time lost per train trip at a railway level crossing. Thus, attributes with the highest impact on the railway level crossing closing time were extracted from the data analysis of rail-road level crossings on the southern corridor of the Western Cape metro rail. Powell's optimisation algorithm was formulated on the minimisation of the time lost at the railway level crossing per trip. Thus, time lost is constrained by the technical and train's traction constraints. The upper and lower bounds of Powell's algorithm were defined by the threshold closing time in addition to the actual and expected probability density functions. The algorithm was implemented in Matlab. Furthermore, the algorithm was trained on 8000 data sets and tested on 2000 data sets. The developed algorithm proved to be effective and robust in comparison to the current state of railway level crossings under study. Thus, the algorithm was validated to reduce the time lost at the railway level crossing by at least 50%. level crossing time; optimisation algorithm; powells optimization; railway level crossing