Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

An Approach to Web Advertising Server parsing - Apartment Price Analysis in the Czech republic
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 15th International Scientific Conference on Informatics INFORMATICS 2019 : proceedings
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 333-337
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Automatické dotazování webového realitního serveru. analýza ceny bytů v České republice Trh s nemovitostmi není častým předmětem analýz prací v akademické oblasti, což je způsobeno obtížným získáváním dat. Automatickým dotazováním jsme schopni získat údaje o podlahové ploše inzerovaných bytů a požadované kupní ceně. Pro načtení dat z webové stránky sreality.cz byl napsán skript Python. Každý den ve 2:30 ráno si skript stáhl reklamy z webu sreality.cz. Databáze MongoDB se používá k ukládání inzerátů. Nové inzeráty se ukládají přímo do databáze. Pokud již byl inzerát uložena do databáze, bude aktualizován pouze v případě potřeby (změna ceny atd.). Poté jsou v databázi vytvářeny denní a měsíční přehledy dle použitých filtrů (kraje versus obce, dle velikosti bytu). Filtrovaná data pak lze zobrazit nebo exportovat do souboru prostřednictvím webového rozhraní. V článku je prezentována analýza získaných dat v různých obcích České republiky za období 09/2018 - 08/2019. trh s nemovitostmi; časové řady; ceny bytů
eng An Approach to Web Advertising Server parsing - Apartment Price Analysis in the Czech republic The real estate market is not subject to frequent analyzes in the academic field, which is due to the difficulty in obtaining data. By automatic polling, we are able to get data on the floor area of advertised apartments and the asked purchase price. A Python script was written to retrieve data from sreality.cz. At 2:30 am every day, the script downloaded ads from the website sreality.cz. The MongoDB database is used to store ads. New ads are saved directly to the database. If an ad has already been stored in the database, it will only be updated if needed (price change, etc.). Then, daily and monthly summaries for used filters are created in the database. The filtered data can then be displayed or exported to a file via the web interface. We will present analysis of data in various municipalities of the Czech Republic in the period 09/2018 – 08/2019. real estate market; time series; apartment prices