Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Synchronization Algorithm Gor Peer-To-Peer Interactive Distributed Simulation Implemented In a Single-Threaded Web Application
Autoři: Karták Štěpán
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 29th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2017
Název nakladatele: CAL-TEK SRL
Místo vydání: Rende
Strana od-do: 149-158
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Algoritmus synchronizace peer-to-peer interaktivní distribuované simulace implementované v jednovlákovné webové aplikaci Tento příspěvek představuje synchronizačního algoritmus pro distribuovanou interaktivní peer-to-peer simulaci ve webovém prohlížeči. Jedná se o praktické využití webového prohlížeče a jeho moderních technologií pro realizaci výpočetně a síťově náročné simulační úlohy. Vzhledem ke stávajícím omezením webových prohlížečů, především k nedostatečnému výpočetnímu výkonu, je definována třída úloh, kterou lze realizovat, tj. pro kterou jsou webové prohlížeče v dnešní době ideální či použitelné. Článek rozebírá způsob fungování webových aplikací se zaměřením na JavaScript a problémy, které vyplývají z jeho konceptu. V textu je dále popsán příslušný algoritmus a použitá síťová topologii logických procesů a způsob jejich synchronizace. Jsou popsány klady i zápory realizace simulace ve webovém prohlížeči, stejně tak zdůvodněno použití dnes nepříliš často využívané peer-to-peer simulace. Závěrem je charakterizován use case pro testování vhodného rozsahu aplikace, tj. identifikace vhodného počtu logických procesů, frekvence interaktivních zásahů, použitelné počty objektů, atp. pro které je představený algoritmus vhodný. Distributed Simulation, Web-based simulation, HTML5, WebRTC
eng Synchronization Algorithm Gor Peer-To-Peer Interactive Distributed Simulation Implemented In a Single-Threaded Web Application This article presents a synchronization algorithm for distributed interactive peer-to-peer simulation in a web browser. It is a practical utilization of web browsers in combination with modern technologies for realization of computation- and network-heavy simulation tasks. Due to present limitations of web browsers, especially due to their limited computing power, a class of realizable tasks is defined. Such tasks can be successfully solved with web browsers. The article also covers the operating principles of web applications, with focus on JavaScript and problems arising from its concept. The text describes the algorithm and used network topologies of the logical processes, and their synchronization methods. Advantages and disadvantages of realizing a simulation with a web browser are described as well, as well as the reasons why the not-so-frequently used peer-to-peer simulation was used. To conclude, a use case for application scope testing is characterized, i.e. identifying the appropriate number of logical processes, frequency of interactive interventions, usable numbers of objects, etc., for which the presented algorithm is appropriate. Distributed Simulation, Web-based simulation, HTML5, WebRTC