Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

OFDM channel modelling for railway corridors
Autoři: Němec Zdeněk | Pidanič Jan | Doleček Radovan
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 56th International Symposium ELMAR-2014
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 55-58
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Modelování OFDM přenosového kanálu pro železniční koridory Článek se zabývá modelováním mobilního komunikačního systému pro železniční koridory. V případě, že dochází k mnohacestnému šíření signálu a odrazům signálu od rychle se pohybujících objektů, vykazují standardní metody založené na amplitudové ekvalizaci významné zvýšení chybovosti přenosu dat. Pro řešení tohoto problému je navržena metoda využívající současně rychlou časovou a amplitudovou ekvalizaci. Pro vhodný návrh nové metody ekvalizace je vytvořen model přenosového kanálu popisující situaci, kdy se v těsné blízkosti základnové stanice pohybuje v koridoru přijímač signálu. Navržená metoda ekvalizace vykazuje významnou redukci amplitudových fluktuací signálu, který je vysílán mezi základnovou stanicí a uvažovaným přijímačem umístěným na vysokorychlostní vlakové soupravě.
eng OFDM channel modelling for railway corridors The paper deals with the modeling of the mobile communication system for a railway corridor. In the case of severe multipath effects and of fast moving trains the standard methods, based on amplitude time equalization, show large errors. Thus, two methods of using the equalization in the time domain are proposed. For this purpose the signal propagation model describing the situation near the base station is designed. The described methods lead to a better reduction in the amplitude fluctuation of signal, propagating between the base station and the receiver situated on the high speed moving train. Communication channel; Distortion; Mobile communication; OFDM; Propagation