Aktivizace účastníků prostřednictvím sociálních sítí a gamifikace v oblastech undertourismu
Poskytovatel: Dům zahraniční spolupráce
Program: Institucionální projekty spolupráce
Období realizace: 01.10.21 - 30.09.23
Pracoviště:
Fakulta elektrotechniky a informatiky - Katedra informačních technologií
Hlavní řešitel: Kysela JiříSpoluřešitelé: Panuš Jan | Kopecký Zbyněk | Bayer Karol | Auská Zuzana
Popis:
Jde o inovativní projekt v oblasti vzdělávání a cestovního ruchu který udržitelným a přístupným způsobem studentům a veřejnosti umožní efektivní a interaktivní vzdělávání, motivující a aktivizující je za pomoci spojení principů gamifikace, rozšířené reallity a geosociálních sítí jako moderního otevřeného elektronického zdroje lokálních geodat. Projekt se snaží o změnu a modernizaci současného stavu vzdělávání a informovanosti studentů a veřejnosti o dostupných veřejných bodech zájmu týkajících se kulturních památek a jejich současnosti a historie v cestovním ruchu. Cílem projektu je podpora aktivizace a vzdělávání studentů a veřejnosti (v oblasti cestovního ruchu a kulturních památek) prostřednictvím geosociálních sítí s využitím principů gamifikace a rozšířené reality. Cílem je také sdílení zkušeností a výstupů mezi partnerskými univerzitami - Univerzitou Pardubice (UPCE) v České republice, Western Norway University of Applied Sciences (HVL) v Norsku a Destinační společností Východní Čechy (DMCEB). Ta pomůže uvést v praxi cíle projektu, jelikož významně ovlivňuje turistické destinace a má v kompetenci destinační management, informační centra a public relations. Gamifikace bude realizována pomocí veřejně dostupné aplikace s moderní formou rozšířené reality, která poutavým aktivizujícím a interaktivním způsobem umožní studentům i veřejnosti prezentovat lokální informace o vybraných kulturních památkách či místech. Projekt cílí na podporů institucí zasažených sníženou možností vzdělávání díky omezením COVID-19 a také na vybranou lokalitu dlouhodobě trpící problémem undertourismu, taktéž nyní omezenou kvůli COVID-19. Projekt spojuje mezinárodní účastníky - tým s dvěma výzkumníky z HVL a pěti výzkumníky z UPCE (tři zaměření na informační technologie a dva na kulturní monumenty). Výzkumnící z HVL se specializují na oblasti geosociálních sítí, data mining, strojové učení a umělou iteligenci. Výzkumníci z UPCE se specializují na geosociální sítě, rozšířenou realitu, gamifikaci, e-tourism a kulturní monumenty. V České republice je zapojený i partner destinační společnost (DMCEB) pro turistickou oblast projekt pokrývající. Projekt je synergií specializací obou partnerů, využití data miningu z geosociálních sítí s využitím rozířené reality. Projekt bude naplňován aktivitami čtyř transnational meetings a zahrnuty budou i pravidelné online aktivity po dobu realizace projektu v podobě peer learning prostřednictvím e-learningového a konferenčního nástroje Microsoft Teams. Aktivity budou také zahrnovat seminář a dva workshopy a podpůrné přednášky pro účastníky z řad studentů a odborné veřejnosti. Aktivity projektu budou zahrnovat data mining, analýzu a vizualizaci geodat pomocí 3D modelů kulturních památek ve stanovených bodech zájmu u destinace. Aktivity projektu povedou i k v vyvinutí aplikace (využívající otevřeného zdroje geosociálních sítích) což je klíčovým výstupem projektu pro zatraktivnění lokality trpící problémem undertourismu. Aktivity se dále bude věnovat výstupních studijních a výukových materiálů a odborné knihy v angličtině. Předpokládanými výsledky projektu bude disruptivní změna ve vzdělávání studentů a veřejnosti v oblasti kulturního dědictví, umožňující jim vyšší míru senzibilizace hodnot a významu kulturních památek ve svém okolí. Ti by se měli lépe aktivizovat i efektivněji vzdělávat v oblasti historie, kulturního dědictví a cestovního ruchu, využívající aktivity a výstupy projektu, mezi kterými otevřená aplikace umožňí udržitelné a přístupné rozšiřování vzdělanosti.
Jde o inovativní projekt v oblasti vzdělávání a cestovního ruchu který udržitelným a přístupným způsobem studentům a veřejnosti umožní efektivní a interaktivní vzdělávání, motivující a aktivizující je za pomoci spojení principů gamifikace, rozšířené reallity a geosociálních sítí jako moderního otevřeného elektronického zdroje lokálních geodat. Projekt se snaží o změnu a modernizaci současného stavu vzdělávání a informovanosti studentů a veřejnosti o dostupných veřejných bodech zájmu týkajících se kulturních památek a jejich současnosti a historie v cestovním ruchu. Cílem projektu je podpora aktivizace a vzdělávání studentů a veřejnosti (v oblasti cestovního ruchu a kulturních památek) prostřednictvím geosociálních sítí s využitím principů gamifikace a rozšířené reality. Cílem je také sdílení zkušeností a výstupů mezi partnerskými univerzitami - Univerzitou Pardubice (UPCE) v České republice, Western Norway University of Applied Sciences (HVL) v Norsku a Destinační společností Východní Čechy (DMCEB). Ta pomůže uvést v praxi cíle projektu, jelikož významně ovlivňuje turistické destinace a má v kompetenci destinační management, informační centra a public relations. Gamifikace bude realizována pomocí veřejně dostupné aplikace s moderní formou rozšířené reality, která poutavým aktivizujícím a interaktivním způsobem umožní studentům i veřejnosti prezentovat lokální informace o vybraných kulturních památkách či místech. Projekt cílí na podporů institucí zasažených sníženou možností vzdělávání díky omezením COVID-19 a také na vybranou lokalitu dlouhodobě trpící problémem undertourismu, taktéž nyní omezenou kvůli COVID-19. Projekt spojuje mezinárodní účastníky - tým s dvěma výzkumníky z HVL a pěti výzkumníky z UPCE (tři zaměření na informační technologie a dva na kulturní monumenty). Výzkumnící z HVL se specializují na oblasti geosociálních sítí, data mining, strojové učení a umělou iteligenci. Výzkumníci z UPCE se specializují na geosociální sítě, rozšířenou realitu, gamifikaci, e-tourism a kulturní monumenty. V České republice je zapojený i partner destinační společnost (DMCEB) pro turistickou oblast projekt pokrývající. Projekt je synergií specializací obou partnerů, využití data miningu z geosociálních sítí s využitím rozířené reality. Projekt bude naplňován aktivitami čtyř transnational meetings a zahrnuty budou i pravidelné online aktivity po dobu realizace projektu v podobě peer learning prostřednictvím e-learningového a konferenčního nástroje Microsoft Teams. Aktivity budou také zahrnovat seminář a dva workshopy a podpůrné přednášky pro účastníky z řad studentů a odborné veřejnosti. Aktivity projektu budou zahrnovat data mining, analýzu a vizualizaci geodat pomocí 3D modelů kulturních památek ve stanovených bodech zájmu u destinace. Aktivity projektu povedou i k v vyvinutí aplikace (využívající otevřeného zdroje geosociálních sítích) což je klíčovým výstupem projektu pro zatraktivnění lokality trpící problémem undertourismu. Aktivity se dále bude věnovat výstupních studijních a výukových materiálů a odborné knihy v angličtině. Předpokládanými výsledky projektu bude disruptivní změna ve vzdělávání studentů a veřejnosti v oblasti kulturního dědictví, umožňující jim vyšší míru senzibilizace hodnot a významu kulturních památek ve svém okolí. Ti by se měli lépe aktivizovat i efektivněji vzdělávat v oblasti historie, kulturního dědictví a cestovního ruchu, využívající aktivity a výstupy projektu, mezi kterými otevřená aplikace umožňí udržitelné a přístupné rozšiřování vzdělanosti.