Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Parametrické algoritmy pro ověření GNSS polohy vlaku
Rok: 2007
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: INFOTRANS 2007: sborník příspěvků
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 103-108
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Parametrické algoritmy pro ověření GNSS polohy vlaku V současnosti existuje řada metod pro určení polohy vlaku na trati. Výzkumy v oblasti Globálních Navigačních Satelitních Systémů (GNSS) ukazují, že je výhodné využívat satelitní navigaci i pro tento účel. Popisované algoritmy monitorují integritu GNSS polohy. Cílem algoritmů je ověřit, zda GNSS poloha koresponduje s danou předpokládanou tratí vlaku, tedy zjistit, zda získaná GNSS poloha splňuje požadavky na bezpečnost ? Safety Integrity Level (SIL) pro danou pravděpodobnost nedetekované chyby. Trať vlaku je definována parametrickými rovnicemi. Popisované algoritmy jsou založeny na statistických modelech s podmínkami, testech dobré shody a multivariátní statistické analýze. GNSS, monitor integrity, prahová oblast, ochranná vrstva (Protection Level - PL), statistický model s podmínkami, test dobré shody, multivariátní statistika
eng Parametrical algorithms for GNSS train position verification Today there exists several methods of the train position determination. Research in The Global Navigation Satellite Systems (GNSS) area shows, that it is good to use satellite navigation for this purpose. Described algorithms monitor the position integrity of the GNSS receiver. The aim of these algorithms is to verify that the GNSS position corresponds to the given train track and to find out that obtained GNSS position complies with safety requirements ? Safety Integrity Level (SIL) ? for given probability of undetected failure. The train track can be defined by a parametric equation, analytical function or discrete timely equidistant set of position coordinates. This paper is mainly devoted to the parametrical algorithms. All of described parametrical algorithms are based on a statistical model with constraints, threshold domains computation and test of fit. GNSS, Integrity Monitoring, Threshold Domain, Protection Level (PL), Statistical Model with Constraints