Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Missing tracks and switches – on the way to assess modernised stations in terms of their usefulness for railway traffic
Autoři: Bažant Michael | Smoczyński P | Gill A | Bulíček Josef
Rok: 2022
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means 2022 : proceedings of the 26th Internationa Scientific Conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 180-185
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vynechané koleje a výhybky – možnosti posuzování modernizovaných železničních static z hlediska jejich vhodnosti pro zvládání dopravních situací Železniční doprava hraje významnou roli ve vizi rozvoje mobility v Evropské unii. Toto se projevuje v mnoha modernizačních projektech nejen železničních tratí, ale i železničních stanic. Bohužel, případy z Polska a České republiky ukazují, že snaha o „racionalizaci“ počtu staničních kolejí a výhybek často vede k situacím, že topologie takových stanic není často vhodné pro zvládání takových provozních situací, které nebyly při modernizaci předpokládány. V současnosti je vyvíjen simulační model, který využitelnost takových železničních stanic s omezených rozsahem infrastruktury posoudí. Článek přibližuje aspekty řešeného problému, zejména s ohledem na časové souvislosti provozu a na priority přiřazování staničních dopravních kolejí vlakům. Prezentována je současná verze vytvářeného algoritmu procházející testováním, která umožňuje posuzovat provoz stanic v podmínkách náhodného provozu. kapacita; modernizační projekty; simulace; železniční infrastruktura
eng Missing tracks and switches – on the way to assess modernised stations in terms of their usefulness for railway traffic Rail transport plays an important role in the vision of the development of mobility in the European Union. This is reflected in modernisation projects that include not only railway lines, but also station layouts. Unfortunately, many examples in the Czech Republic and Poland show that the 'rationalization'of the number of tracks and switches often leads to situations in which the station is no longer useful for rail traffic that would be even slightly different from the assumed standard. Currently, a simulation model is being developed to assess the modernised stations in terms of their usefulness for rail traffic. This article presents the so far solved problems related to the aspect of time, as well as track prioritisation when accepting various types of trains. It also contains the currently tested version of developed algorithm, which allows simulating the operation of stations in random traffic conditions. capacity; modernisation projects; simulation; railway infrastructure