Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Impact Assessment of Interlocking Systems on Single-Track Railway Lines as a Measure Leading to Resilient Railway System
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal of Advanced Transportation
Název nakladatele: Hindawi limited
Místo vydání: Londýn
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Posouzení vlivu typu zabezpečovacího zařízení na jednokolejných železničních tratích na odolnost železničního systému Železniční systémy musejí být odolné, aby mohly hrát klíčovou roli při zajišťování udržitelného rozvoje. Jednokolejné železniční tratě jsou spatřovány jako potenciální úzká hrdla díky jejich omezené kapacitě. Sofistikované železniční zabezpečovací systémy (jako například ETCS nebo systémy založené na satelitní lokaci) jsou předmětem vývoje. Na druhou stranu, aplikace takových systémů je komplexní, časově, ale i nákladově náročná úloha. Z toho důvodu je nutné zjistit, jaké efekty mají takové systémy na stabilitu jízdního řádu, kvalitu dopravy a podobné aspekty. Posouzení jsou založena na množině experimentů ve stochastickém mikrosimulačním modelu v softwarovém prostředí OpenTrack. Důraz je kladem na železniční provoz s automatickým blokem a automatickým hradlem. Pokud tyto systémy mají pozitivní efekt, je to předpokladem i pro efektivní nasazení systémů s plovoucím oddílem (například ETCS L3). Výzkum ukázal, že výhodnost aplikace takových systémů je úzce spojena s provozním konceptem na dané trati. Podmínkou pro dosažení maximálních přínosů, je vhodný jízdní řád. Výsledky výzkumu mohou být uplatněny například i při prioritizaci jednokolejných tratí k aplikaci takových zabezpečovacích systémů. Posouzení je založeno na sledování provozních a kapacitních efektů. Kapacita; traťové zabezpečovací zařízení; železnice; simulace; jednokolejná trať
eng Impact Assessment of Interlocking Systems on Single-Track Railway Lines as a Measure Leading to Resilient Railway System Railway systems should be resilient to play a key role in creating sustainable development. Single-track railway lines are seen as potential bottlenecks due to limited capacity. More advanced railway interlocking systems (such as ETCS or satellite-based control systems) are being developed. On the other hand, the installation of these interlocking systems is a complex and time-consuming and costly task. For this reason, it is necessary to recognize the impact of potentially installed system with capacity, stability of timetable, quality, and other associated effects. The assessment is based on a set of simulation experiments using stochastic microscopic simulation model in the OpenTrack software tool. The focus is on railway operation with automatic block and automatic line blocking systems. If these two systems will have positive capacity effects, it is a basic presumption also for systems such as moving block (e.g., ETCS L3) to be effective. Research has shown that the significance of such measures can be best supported by linking to a matching timetable concept that will make full use of the benefits offered by these interlocking systems. The results reached in this research should be potentially applied, for example, by prioritizing of single-track railway lines for possible installation of such interlocking system. It can be achieved based on the capacity and operational effects examined. capacity