Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Algorithm for Train Overtaking at Railway Stations within Railway Line Simulation Models with Parameter Fine-tuning
Rok: 2021
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : proceedings of the international scientific conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 666-671
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Algoritmus pro předjíždění v železničních stanicích v rámci simulací železničních modelů s konfigurací parametrů V simulačním modelu železničního systému je také důležité, mimo ostatních důležitých algoritmů, mít správné chování předjíždění vlaků za stochastických podmínek s přihlédnutím ke kategoriím daných vlaků. Tento problém není v současný době uspokojivě vyřešen v žádném simulačním nástoji zaměřeným na železniční dopravu. V train overtaking at railway stations within simulation models of railway lines [2] je popsán algoritmus pro přirozené předjíždění vlaků. Cílem tohoto článku je zlepšit jeho výkonnost změnou konfigurace z jednoho parametru na více flexibilních vícero parametrů, ale zachovat jednoduchost a intuitivnost konfigurace. Tyto nové parametry umožňují předjíždět zastavené vlaky více agresivně a také nastavit agresivitu algoritmu na základě kategorií vyhodnocovaných vlaků (např: pokud je vše ostatní rovnocené, osobní vlak má vyšší pravděpodobnost předjetí nákladního vlaku než naopak). Součástí tohoto článku je případová studije na 50 km železnice skrz Pardubice pro vyhodnocení funkčnosti tohoto přístupu. simulace železniční dopravy; podpora rozhodování; předjíždění vlaků
eng Algorithm for Train Overtaking at Railway Stations within Railway Line Simulation Models with Parameter Fine-tuning In a simulation model of a railway system it is also important, besides other crucial algorithms, to also have correct behaviour of train overtaking in stochastic conditions where train categories also play an important role. This problem is not being addressed satisfactorily nowadays in any simulation tool that is focused on railway traffic. In train overtaking at railway stations within simulation models of railway lines [2] an algorithm for more natural train overtaking has been described. The goal of this paper is to improve upon its performance by changing its single parameter configuration for a more flexible multi parameter configuration while still keeping it simple and intuitive. These new parameters allow to overtake stopped trains more aggressively and also to tweak how aggressive/conservative the algorithm is based on the kind of considered trains (e.g. all other things being equal a passenger train can be more likely to overtake a freight train than the other way around). In this paper is included a case study covering over 50 km of railway lines trough Pardubice that helps to assess this approach. simulation of railway traffic; decision-making support; train overtaking