Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

A Safety Regulatory Framework for Certification and Authorization Process of Self-Driving Cars: Experience from European Railways
Autoři: Filip Aleš | Rispoli Francesco | Capua Roberto
Rok: 2020
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 30th European Safety and Reliability Conference and the 15th Probabilistic Safety Assessment and Management Conference
Název nakladatele: Research Publishing Services
Místo vydání: Singapore
Strana od-do: 3943-3950
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Bezpečnostní regulační rámec pro proces certifikace a schválení samořiditelných automobilů: zkušenosti z evropských železnic Zvyšování bezpečnosti představuje klíčovou hnací sílu ve vývoji samořiditelných automobilů (SDC). V současné době se předpokládá, že bezpečnost SDC by měla být přibližně na stejné úrovni jako bezpečnost při cestování vlaky nebo letadly. Například evropský systém řízení železničního provozu (ERTMS), který dohlíží na rychlost a zastavení vlaku, je v souladu s tolerovatelnou četností nebezpečí (THR) 10-9 / h / vlak. Aby byla zaručena tato vysoká úroveň bezpečnosti, je nutné mít jasně definovaný regulační rámec pro proces certifikace a schválení bezpečnosti pro SDC s automatickými funkcemi řízení (ACSF). Mnoho výrobců automobilů se nicméně spoléhá na rozsáhlé experimentální kampaně s cílem prokázat dosažitelnou úroveň bezpečnosti. Tento článek popisuje rámec pro certifikaci SDC na základě zkušeností z procesu schvalování systému ERTMS, který byl použit pro řízení vlaků v Evropě a akceptován celosvětově. Tento rámec je postaven na tzv. společné bezpečnostní metodě pro posuzování rizik (CSM-RA), která byla původně vytvořena pro řízení významných bezpečnostních změn v železničním systému. Dále byly použity v rámci CSM cíle bezpečnosti návrhu, které harmonizují bezpečnostní požadavky pro SDC s ACSF. Věříme, že synergie mezi automatizací vlaků a automobilů, která využívá prvenství ERTMS v bezpečnosti a potenciál automobilů na hromadném trhu, je podnětem k dosažení nejvyšších bezpečnostních standardů při nižších nákladech. Certifikace; CSM-RA; ERTMS; RAMS
eng A Safety Regulatory Framework for Certification and Authorization Process of Self-Driving Cars: Experience from European Railways Safety improvement represents a key driver in the development of self-driving cars (SDCs). It is currently assumed that safety of SDCs should be approximately at the same level achieved by trains or airplanes. For example, the European Railway Traffic Management System (ERTMS) which oversees train speed and stopping position is compliant with a Tolerable Hazard Rate (THR) of 10-9/h/train. To guarantee this high level of safety, it is necessary to have a clearly defined regulatory framework for certification and safety approval process for SDCs with Automatically Commanded Steering Functions (ACSF). Nevertheless, many car manufacturers are relying on extensive experimental campaigns to demonstrate the achievable level of safety. This paper describes a framework for certification of SDCs based on the experience of the ERTMS authorisation process adopted for train control in Europe and accepted world-wide. This framework is built on a so-called Common Safety Method for Risk Assessment (CSM-RA) that was originally set up for management of significant safety changes in a railway system. Furthermore, the CSM Design Targets are introduced to harmonise safety requirements for SDCs with ACSF. We believe that a synergy between train and car automation leveraging on the safety primacy of the ERTMS and the mass market potential of cars is a stimulus to achieve the highest safety standards at lower costs. Automated car driving; Certification; CSM-RA; ERTMS; RAMS; Risk assessment; Standardization