Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Assessment of partial double-tracked railway lines with focus on capacity
Rok: 2021
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means 2020 : proceedings of the 24th International Scientific Conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 666-671
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Posouzení částečně dvoukolejných železničních tratí se zaměřením na kapacitu V provozu je poměrně značný počet jednokolejných železničních tratí. Cestovní časy se mohou zlepšit, protože vlaky musí čekat na míjení (křižování) s ostatními vlaky, zatímco kapacita a úroveň kvality se může díky této skutečnosti snížit. Na druhou stranu může být výstavba druhé koleje podél trati nákladná a měla by se zvažovat pouze v případech silného provozu. Částečné zdvojkolejnění může být účinným způsobem, jak s omezenými náklady zvýšit kapacitu a kvalitu. Článek se zaměřuje na posouzení kapacity částečně zdvoukolejněných tratí se snahou najít postup pro určení, které úseky tratí by měly být modernizovány na dvoukolejné a které by měly zůstat jednokolejné. Hlavními ukazateli pro tento proces jsou provozní vlastnosti, jako je zpoždění a šíření zpoždění (stabilita jízdního řádu). Tyto vlastnosti jsou posuzovány pomocí mikrosimulačního modelu vytvořeného v rámci simulačního nástroje OpenTrack. propustnost, zdvoukolejnění železniční tratě, simulace železničniho provozu
eng Assessment of partial double-tracked railway lines with focus on capacity There is a relatively significant number of single-tracked railway lines in operation. Travel times can be improved because trains must wait on passing (crossing) with the other trains whereas capacity and quality level can be decreased due to this fact. On the other hand, the construction of the second track along the line can be expensive and should be considered only in cases of heavy traffic. Partial double-tracking can be an effective way of how to improve capacity and quality with limited costs. The paper is focused on the capacity assessment of partially double-tracked lines with an effort to find a process for determining which line segments should be upgraded to double-tracked and which should remain as single-tracked segments. Operational features, such as delay and delay propagation (timetable stability) are the main indicators for this process. These features are assessed with a microsimulation model created within the simulation tool OpenTrack. capacity, doubling of a railway line, model, railway, simulation