Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Railway station capacity assessment utilizing simulation-based techniques and the UIC406 method
Rok: 2020
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 32nd European Modeling & Simulation Symposium (EMSS 2020)
Název nakladatele: CAL-TEK SRL
Místo vydání: Rende
Strana od-do: 41-49
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení kapacity železničních stanic pomocí simulačních technik a metody UIC406 Hodnocení kapacity železničních tratí představuje důležitou součást strategického (dlouhodobého) plánování nebo taktického (střednědobého) plánování souvisejícího s železniční dopravou a železniční infrastrukturou. Příspěvek věnuje pozornost především železničním stanicím, které představují rozhodující dopravní body železničních sítí. Kapacity železničních stanic lze hodnotit (pro dané dopravní scénáře / jízdní řády) podle různých kvalitativních nebo kvantitativních hledisek. Simulační techniky jsou obvykle zaměřeny na získání celkového zpoždění všech vlaků, které úzce souvisí s kvalitou dopravy z pohledu cestujících. Na druhou stranu analytické metody (např. založené na směrnici UIC 406) obvykle počítají míru obsazenosti vybraných částí infrastruktury, tj. je použit určitý druh kvantitativního hodnocení. Zpracovaná případová studie se zabývá detekcí kapacity související s menší osovbí stanicí. Kapacita je zkoumána pomocí počítačové simulace a pomocí analytické metody podle směrnice UIC 406. Oba přístupy jsou srovnány a jsou formulována některá doporučení k jejich aplikaci. Železniční infrastruktura, kapacita, dopravní simulace, metoda UIC406
eng Railway station capacity assessment utilizing simulation-based techniques and the UIC406 method The evaluation of rail track layout capacity represents an important part of strategic (long-term) planning or tactical (medium-term) planning related to railway traffic and railway infrastructure. This contribution pays attention mainly to railway stations that represent crucial transportation points of railway networks. Capacities of railway stations can be assessed (for given traffic scenarios/timetables) according to different qualitative or quantitative viewpoints. Simulation techniques are usually focused on getting total delays of all trains which is closely related to the quality of transport from the passenger perspective. On the other hand, the analytical methods (e.g. based on UIC 406 leaflet) typically calculate occupation rates of selected infrastructure parts, i.e. a certain kind of quantitative assessment is applied. The processed case study deals with capacity detections related to a smaller passenger station. The capacities are investigated with the help of computer simulation and by means of analytical method specified in UIC 406. Both approaches are compared and some recommendations about their application are formulated. Rail Infrastructure, Capacity Assessment, Traffic Simulation, UIC406 Capacity Method