Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Macrostructures of Zdenek Sýkora
Autoři: Hencl Martin | Marek Jaroslav
Rok: 2020
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 19th Conference on Applied Mathematics, APLIMAT 2020 Proceedings
Název nakladatele: Slovenská technická univezita v Bratislave
Místo vydání: Bratislava
Strana od-do: 605–612
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Makrostruktury Zdenka Sýkory V Československu se Zdeněk Sýkora stal prvním umělcem, který používal počítač v procesu umělecké tvorby. Počítač byl použit ke generování náhodných čísel, která se stala vstupními parametry malířových algoritmů. Zdeněk Sýkora začal považovat za nástroje své práce náhodnost, geometrii a počítač. Jeho umělecká díla byla namalována fyzicky s využitím počítačových výpočtů. V relativně krátkém období 1972–1973 vytvořil malíř tzv. Makrostruktury, které získal šikmými výřezy ze strukturálních obrazů. Předmětem tohoto příspěvku bude generování Makrostruktur pomocí programované aplikace založené na Sýkorově algoritmickém systému. Zdeněk Sýkora; makrostruktury; struktury; digitální umění
eng Macrostructures of Zdenek Sýkora In Czechoslovakia, Zdeněk Sýkora became the first artist to use the computer in the process of artistic creation. The computer was used to generate random numbers, which became the input parameters of the painter's algorithms. Zdeněk Sýkora began to consider randomness, geometry, and the computer as instruments of his work. His artworks were physically painted using the computer results as source. In the relatively short period of 1972-1973, the painter created so-called Macrostructures, which he obtained by oblique cut-outs from structural paintings. The subject of this paper will be the generation of Macrostructures using a programmed application based on Sýkora's system. Zdeněk Sýkora; Macrostructures; Structures; digital art