Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Train overtaking at railway stations within simulation models of railway lines
Rok: 2020
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 32nd European Modeling & Simulation Symposium (EMSS 2020)
Název nakladatele: CAL-TEK SRL
Místo vydání: Rende
Strana od-do: 28-34
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Předjíždění vlaků v rámci železničních stanic v simulačních modelech železničních dopravních cest V dnešní době existují nástroje na simulaci železničních dopravních cest, nicméně zatím nebylo příliš důkladně prozkoumáno řešení konfliktů v takových simulacích. Cílem této práce je prozkoumání komplexnější podpory rozhodování v oblasti předjíždění vlaků v rámci železničních stanic a zhodnocení kvality zvolenýho přístupu. Prezentovaný algoritmus je platný obecně, ale je také validován v simulačnim nástroji OpenTrack, což je jeden z předních simulačních nástrojů v oblasti simulace železničních dopravních cest. Řešení integrovaný přímo v OpenTracku jsou podstatně méně sofistikovaný a jejich konfigurace je často značně neintuitivní. Toto téma je také detailněji diskutováno v článku. Pro prokázání výhod zvoleného přístupu rozhodování byla vytvořena případová studie, co porovnává běžné a pokročilé přístupy rozhodování. simulace železniční dopravy; podpora rozhodování; předjíždění vlaků
eng Train overtaking at railway stations within simulation models of railway lines Nowadays there are available simulation tools that can be used to simulate railway traffic but not that much attention has been paid to the quality and intelligence of some decision support systems used to resolve possible conflicts during simulation experiments. Objective of this work is to investigate more complex decision support system in the area of train overtaking within railway stations and to assess the level of benefits that this approach brings. The presented algorithm is valid in general conditions, but it is also validated in connection with simulation tool OpenTrack which is one of the leading simulation tools in the area of railway traffic simulations focused especially on railway lines. Possible solutions to this problem that are available in OpenTrack are considerably less sophisticated and their configuration is often not very intuitive. This topic is also discussed in greater detail in the paper. To show the advantages of this advanced decision-making approach, a case study that compares common and advanced decision-making approaches is presented. simulation of railway traffic; decision-making support; train overtaking