Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Hybrid simulation model supporting efficient computations within rail traffic simulations
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 31st European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2019
Název nakladatele: Dime University of Genoa
Místo vydání: Janov
Strana od-do: 16-22
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hybridní simulační model podporující efektivní návrh v rámci simulací železničního provozu Příspěvek se zabývá unitárním hybridním simulačním modelem železničního provozu, který aplikuje na odlišné části simulujícího systému různou míru abstrakce (mikroskopickou nebo makroskopickou). V důsledku aplikace tohoto přístupu lze provádět simulační experimenty v rámci rozsáhlé části železniční sítě, s celkově menší výpočetní náročností, než by tomu bylo u čisté mikroskopické simulace. Z tohoto pohledu může být zmíněný model využit i jako prostředek pro optimalizaci návrhu simulátorů rozsáhlých a komplexních systémů železniční dopravy. Zvláštní pozornost je věnována stochastickým simulačním experimentům (uplatňujícím zatížení železničního provozu náhodným zpožděním) a transformaci dopravních proudů na rozhraní mikroskopických a makroskopických submodelů. škálovatelný simulační model; unitární hybridní model; železniční provoz; transformace dopravních proudů; náhodná zpoždění
eng Hybrid simulation model supporting efficient computations within rail traffic simulations The contribution deals with the unitary hybrid simulation model of railway traffic, which applies different levels of abstraction (microscopic and macroscopic) to different parts of the simulating system. As a result of applying this approach, simulation experiments can reflect the traffic within a large part of the railway network. The entire computational complexity is supposed to be significantly lower in comparison with an application of a pure microscopic simulator. From this point of view, the hybrid model can also be used to optimize the design of simulators of large and complex railway systems. Special attention is paid to stochastic simulation experiments (applying random train delays) and to transforming train flows at the interface between pairs of microscopic and macroscopic submodels. scalable simulation model; unitary hybrid model; railway traffic; transformation of traffic flows; random train delays