Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Air Traffic Simulator for Passive ADS-B Surveillance System
Autoři: Kratochvíl Jiří | Šimerda Karel
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 29th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2017
Název nakladatele: CAL-TEK SRL
Místo vydání: Rende
Strana od-do: 204-211
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulátor vzdušného provozu pro pasivní ADS-B přehledový systém Tento příspěvek představuje koncept hybridního simulátoru vzdušného provozu pro testování validačních algoritmů pro validaci ADS-B zpráv. Tyto validační algoritmy budou využity v pasivních ADS-B přehledových systémech. V reálném světě není možné experimentovat s narušováním komunikace vzdušného provozu vytvářením falešných cílů. To by totiž mohlo vést k ohrožení lidí na palubách letadel a i celého řízení leteckého provozu. Je proto třeba takovéto útoky na datovou komunikaci realizovat pouze v simulovaném prostředí. Před samotným pokusem o vytvoření takového prostředí je však potřeba mít vhodnou a pečlivou specifikaci. Simulace odpovídače letadla může být velmi složitá a nemusí zcela odpovídat chování skutečných odpovídačů. Kvůli tomu bude simulátor vedle simulovaných vzdušných cílů využívat i data zachycená ze skutečného vzdušného provozu. ADS-B komunikace, validace, simulátor
eng Air Traffic Simulator for Passive ADS-B Surveillance System This contribution presents a concept of a hybrid air traffic simulator which will be used for ADS-B message validation algorithm testing. These validation algorithms will be used in a passive ADS-B surveillance system. In real life, it is not possible to experiment with data communication disruption of an air traffic by injecting spoof targets. It could lead to endangerment of people in aircrafts and even whole air traffic control. It is thus necessary to realize such attacks on data communication only in a simulated environment. Before attempting to create such environment, appropriate and thorough specification is needed. Simulation of an aircraft transponder can be very complex and may not entirely correspond to the behavior of real transponders. Because of that, the simulator will be using real captured data from ground stations in addition to simulated airborne targets. ADS-B communication, validation, simulator