Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Nested simulations supporting traffic optimizations related to railway stations
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 29th European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2017
Název nakladatele: CAL-TEK SRL
Místo vydání: Rende
Strana od-do: 135-142
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vnořené simulace pro optimalizaci provozu železničních stanic Vnořené simulace představují obecnou metodu, kterou lze využít pro realizaci vícetrajektorové simulace nebo jako podporu rozhodování v simulátoru. Principem vnořených simulací (jako podpory rozhodování) je vyhledat řešení problému pomocí dalších časově limitovaných simulací, které prověřují alternativní možnosti. Po dokončení vnořených simulací jsou výsledky jednotlivých alternativ vyhodnoceny a nejlepší řešení je aplikováno na hlavní simulaci. Cílem článku je provést případovou studii využití vnořených simulací jako podpory rozhodování v mesoskopickém simulátoru železniční dopravy. Tato studie bude založena na prototypové železniční stanici se smíšeným provozem osobních a nákladních vlaků. Výsledky simulace budou porovnány s běžně využívaným mikroskopickým simulačním nástrojem Villon. vnořené simulace;podpora rozhodování;železniční doprava
eng Nested simulations supporting traffic optimizations related to railway stations Nested simulations present a general method suitable for use in realizing a multi-trajectory simulation or as a decision support in a simulator. The principle of nested simulation (as a decision support) is to find a solution to a problem using other time-limited simulations which verify alternative options. After the nested simulations have finished, the solutions of individual alternatives are assessed and the best solution is applied to the main simulation. The aim of the article is to conduct a case study of using nested simulation as decision support in a mesoscopic simulator of rail transport. This study is based on a prototype railway station with mixed traffic of both passenger and cargo trains. The results of the simulation are compared with commonly used microscopic simulation tool Villon. nested simulations;decision support;rail transport