Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Efficient use of multi-constellation EGNOS for the European Train Control System
Autoři: Filip Aleš
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 2016 European Navigation Conference
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 1-9
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Efektivní využití multikonstelačního EGNOS-u pro evropský vlakový zabezpečovač Využití satelitních systémů EGNOS a Galileo za účelem určení bezpečné polohy vlaku v rámci evropského vlakového zabezpečovače ETCS patří v současné době mezi hlavní priority společného evropského výzkumu v oblasti GNSS a železnice. Je zřejmé, že jenom efektivní využití letecké bezpečnostní služby EGNOS SoL podle železničních standardů bezpečnosti CENELEC umožní náhradu nákladných traťových balíz ETCS mnohem efektivními virtuálními balízami. Tento článek se zabývá optimalizací a zdůvodněním požadavků bezpečnosti ze strany ETCS balízy na GNSS s cílem splnit tyto požadavky pomocí současného jednokonstelačního systému EGNOS V2. Optimalizace byla dosažena prostřednictvím systému určení polohy (LDS) s reaktivní architekturou, která je bezpečná i při poruše. Použitelnost EGNOS-u V2 pro tyto účely byla ospravedlněna pomocí tzv. cestující virtuální balízy (TVB). Pomocí TVB bylo kvantitativně dokázáno, že použití EGNOS-u V2 spolu s rychlou a nezávislou diagnostikou EGNOS-u, založenou na odometrii ETCS a dalších technikách, je možné splnit požadavek SIL 4 pro LDS na úrovni systému. Potom Galileo jako druhá konstelace v rámci budoucího systému EGNOS V3 může být účinně využita pro zvýšení pohotovosti integrity. satelitní navigace; GNSS; GPS; EGNOS
eng Efficient use of multi-constellation EGNOS for the European Train Control System Exploitation of GPS based EGNOS and Galileo for safe train position determination within the modernised European Train Control System (ETCS) belongs currently among main priorities of the European joint GNSS and rail R&D. It is obvious that only the effective use of the aviation EGNOS SoL service according to CENELEC railway safety standards has the potential to replace costly ETCS track-side balises with much efficient Virtual Balises. This paper deals with optimization and justification of the ETCS Virtual Balise (VB) safety requirements for GNSS with the intention to meet them preferably by means of existing single-constellation EGNOS V2.The optimization has been achieved through the LocationDetermination System (LDS) with the reactive fail-safetyarchitecture. The applicability of EGNOS V2 for the ETCS LDS with a single-channel structure has been justified by means a socalled Travelling Virtual Balise (TVB). It has been quantitatively demonstrated by means of the TVB that employment of EGNOS V2 together with rapid and independent EGNOS diagnosis based on safe ETCS odometry and other techniques is able to meet SIL 4 requirement for the LDS at a system level. Galileo as a second constellation within future EGNOS V3 can be effectively used for the availability of integrity improvement. Satellite navigation; GNSS; GPS; EGNOS; ETCS; Galileo; LDS; QZSS; SBAS; SDCM; SIL 4; WAAS; railway signalling; safety-related systems; high-safety integrity; reactive fail-safety; composite fail-safety; travelling virtual balise