Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analysis of Business Accounts in the Czech Republic
Autoři: Pozdílková Alena | Hedvičáková Martina
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 33rd International conference Mathematical Methods in Economics
Název nakladatele: Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání: Plzeň
Strana od-do: 131-136
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza podnikatelských účtů v České republice Vzhledem k nízké úrokové sazbě a rostoucí konkurenci menších "nízkonákladových" bank, ostatní banky neustále hledají příležitosti ke zvýšení svých příjmů a udržení nebo získání nových klientů. Největší bankovní poplatky za bankovní účty jsou generovány firemními účty. Z tohoto důvodu banky hledají nové zákazníky prostřednictvím balíčků a na míru šitých služeb. Cílovou skupinou jsou také podnikatelé - právnické osoby, jakož i jednotlivci. Cílem tohoto příspěvku je porovnání sedmi obchodních účtů pro podnikatele a malé firmy bez omezení na typu klienta a obratu společnosti. Srovnání podnikatelských účtů se provádí pomocí výše bankovních poplatků, benefitů, dostupnosti bankomatů a kvality Smart Bankingu s využitím multikriteriálního hodnocení alternativ. Multikriteriální analýza používá dva typy profilů, malé a střední podnikatele. S ohledem na nejistou hranici mezi definovanými typů je využito rozhodování za neurčitosti a teorie fuzzy množin, což umožňuje každému klientovi přizpůsobit výsledky své vlastní potřebě. podnikatelský účet;náklady;vícekriteriální analýza;fuzzy množiny;nejistota
eng Analysis of Business Accounts in the Czech Republic Due to low interest rates and growing competition from smaller "low cost" banks, banks are constantly looking for opportunities to increase their revenues and maintain or gain new clients. The highest bank fees for bank accounts are generated by business accounts. For this reason, Banks are looking for new clients via packages and tailor made services. The target group also includes entrepreneurs, i .e. legal entities as well as individuals. The aim of the paper is a comparison of the seven business accounts offered intended for entrepreneurs and small businesses with no restriction on the type of the client and the company's turnover. The comparison of various business accounts is performed by the height of the bank fees, benefits offered, availability of ATM’s and quality of smartbanking using multi-criteria evaluation of the alternatives. Multi-criteria analysis uses two types of profiles, small and medium entrepreneurs. Given the uncertain boundary between defined types the decision under uncertainty and fuzzy set theory will be used, which allows any client to adapt the results to their own needs. business account;cost;multicriteria analysis;fuzzy set;uncertainty