Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Integrity of GNSS Position Solution for Safety Related Applications
Autoři: Jonáš Marek
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 28th International Technical Meeting of The Satellite Division of the Institute of Navigation (ION GNSS 2015)
Název nakladatele: The Institute of Navigation (ION)
Místo vydání: Tampa
Strana od-do: 1603 - 1607
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Určení polohy GNSS pro bezpečnostní aplikace Současný vývoj v oblasti družicových navigačních systémů (GNSS, SBAS), podporuje úsilí, aby jej použít pro určení polohy vlaku pro systémy související s bezpečností železnic. Klíčovým rysem lokalizace z hlediska aplikací, vztahující se k bezpečnosti v dopravě, je integrity. V současné době k dispozici SBAS systémy byly vyvinuty tak, aby byly splněny požadavky na letectví, ale koncepce bezpečnosti na železnici je velmi odlišná od bezpečnosti letectví konceptu. Úroveň integrity těchto systémů není vhodný pro safetyrelated železniční aplikace. Bezpečnostní železnice pojetí v Evropě je určena pomocí norem CENELEC (EN 50126, EN 50129, EN IEC 61508). Nejvíce rozšířen standard pro drážní řídicí systémy ERTMS ETCS v Evropě. Tento kontrolní systém se používá především u hlavních koridorů. V rámci tohoto systému je zde nutné instalovat prvků na dráze (např majáků). Potřeba nainstalovat zařízení na rovinách výrazně zvyšuje náklady na zavedení tohoto systému. Současná strategie vývoje kontrolních železničních systémů je přijetí GNSS založené na umístění na platformu ERTMS-ETCS. Tato strategie může přináší výrazné snížení nákladů. Za prvé je určen pro linky s nízkou hustotou a nákladních tratích. V rámci železničních standardů, největší výzvou pro přijetí GNSSpositioning je dosažení integrity bezpečnosti Level 4 (SIL 4), kde by měl Nebezpečná rychlost Selhání být menší než 10-9 za 1 hodinu provozu. Je popsán nově navržená metoda pro zlepšení integrity GNSS řešení polohy pro aplikace v pozemní dopravě. Provedení metody byla zkoumána pomocí simulace chyb pseudovzdálenosti. V tomto článku výsledky jsou hodnoceny analyticky opakování simulací se matematického modelu a celkové zhodnocení metody a jeho výkon. Integrita; GNSS ;Bezpečnost
eng Integrity of GNSS Position Solution for Safety Related Applications Recent progress in the field of the satellite navigation systems (GNSS, SBAS) supports effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. The key feature of localization from the point of view of safety-related applications in transportation is integrity. Currently available SBAS systems were developed in order to satisfy the aviation requirements, but the safety concept on the railways is very different from the aviation safety concept. The integrity level of these systems is not suitable for the safetyrelated railway applications. The railway safety concept in Europe is determined by means of CENELEC standards (EN 50126, EN 50129, EN IEC 61508). The most broadened standard for railway control systems is ERTMSETCS in Europe. This control system is used primarily for main corridors. Within this system there is need to install elements on the track (e.g. balises). The need of install an on-track equipment significantly increases costs for deployment of this system. Current strategy of evolution of railway control systems is adoption of GNSS-based positioning to ERTMS-ETCS platform. This strategy can brings significant reduction of costs. It is firstly intended for low density lines and for freight lines. Within railway standards, the biggest challenge for adoption of GNSSpositioning is attainment of Safety Integrity Level 4 (SIL 4), where Hazardous Failure rate should be less than 10-9 during 1 hour of operation. New proposed method for improving integrity of GNSS position solution for applications in ground transportation is described. Performance of the method was investigated by simulation of pseudorange errors. In this paper results are evaluated analytically by repetition of simulations with mathematical model and overall appreciation of method ant its performance. Integrity; GNSS; Position; Solution; Safety Related Applications