Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Switch area capacity assessment using UIC 406 – the procedure and software tool
Rok: 2015
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Strana od-do: 98–106
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výpočet propustnosti zhlaví pomocí směrnice UIC 406 – alternativní postup a nástroj pro výpočet Tento článek pojednává o modifikovaném způsobu výpočtu propustnosti zhlaví že-lezniční stanice a softwarovém nástroji, který tento výpočet realizuje. Postup výpočtu vychází z principů směrnice UIC 406. Originální metodika, která je uvedena v dané směrnici, je založena na znalosti dob vyloučení určitých částí zhlaví, z důvodu obsazení zhlaví jízdami jednotlivých vlaků. V některých případech může být problematické získání vstupních dat v požadovaném tvaru. Existují simulační nástroje, které poskytují doby obsazení v odlišném formátu. Konverze těchto dat do podoby nutné pro originální metodiku výpočtu dle směrnice UIC 406 není triviální záležitostí. Z toho důvodu byl navržen alternativní postup výpočtu propustnosti železničního zhlaví, který využívá dat, dostupných ze zmíněných simulačních nástrojů. Pro samotné provedení výpočtu byl vytvořen softwarový nástroj. Vzhledem k tomu, že byl zcela dodržen základní princip výpočtu propustnosti dle metodiky UIC 406, jsou výsledky originální i alternativní metodiky prakticky totožné. směrnice UIC 406; propustnost; železniční stanice; zhlaví; výhybka; doba obsazení
eng Switch area capacity assessment using UIC 406 – the procedure and software tool This article deals about modified way of switch area capacity assessment in a railway station and about the software tool that realize the calculation. The procedure of calculation originates from the leaflet UIC 406. Original methodology that is described in the leaflet is based on the knowledge of a switch area (only some parts of it) exclusion times because of occupancy by individual trains. In some cases it might be problem to get input data in needed format. There are some simulation tools that provide occupancy times it different format and to convert the data to a needed format is not easy to do. Due to this reason there was designed alternative way how to assess capacity of switch area that use data from simulation tools. To assess the capacity there was developed software tool that follow rules from the leaflet UIC 406 so the results that it provides are equal to original methodology. leaflet UIC 406; capacity; railway station; switch area; railway switch; occupancy times