Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Using Augmented Reality as a Medium for Teaching History and Tourism
Autoři: Kysela Jiří | Štorková Pavla
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Procedia - Social and Behavioral Sciences
Název nakladatele: Elsevier Science BV
Místo vydání: Amsterdam
Strana od-do: 926-931
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití rozšířené reality jako média pro výuku historie a cestovního ruchu Tento příspěvek pojednává o využití nových médií v edukaci a ukazuje nové možnosti ale i rizika využití těchto technologií především v cestovním ruchu a historii. Nová média prostřednictvím nových uživatelských rozhraní usnadňují ovládání mobilních aplikací díky pohybovým a geolokačním senzorům a umožňují vizualizaci dat v závislosti na okolí uživatele. Text se zaměří na technologii rozšířené reality (AR) a popíše, jakým způsobem se dá tato technologie využít ve vzdělávání. Rozšířená realita je jednou z nejnovějších technologií, která nabízí nové možnosti jak efektivně a atraktivně vzdělávat. Vzhledem k rostoucí popularitě mobilních zařízení (smartphone, tablet) a nových uživatelských rozhraní (Google Glass) po celém světě se používání AR na mobilních zařízeních stává potencionálně velmi důležitou formou efektivního a atraktivního vzdělávání. rozšířená realita; výuka; historie; cestovní ruch; mobilní zařízení; mobilní aplikace
eng Using Augmented Reality as a Medium for Teaching History and Tourism This article discusses the use of new media in education and shows new opportunities but also risks of the use of these technologies, especially in the tourism and history. New media through a new user interface facilitates controlling of mobile applications thanks to motion and geolocation sensors and allows the data visualization in dependence on the surroundings of the user. The article will focus on the technology of augmented reality (AR) and describe how this technology can be used in education. Augmented reality is one of the newest technologies, which offers new ways how to educate effectively and attractively. augmented reality; education; history; tourism; mobile devices; mobile applications