Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Mathematical and Experimental Analysis of GNSS Horizontal and Vertical Errors
Autoři: Jonáš Marek
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 2014 24th International Conference Radioelektronika
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 287-290
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Matematická a experimentální analýza horizontálních a vertikálních chyb GNSS Současný vývoj v oblasti družicových navigačních systémů (GNSS, SBAS), podporuje úsilí k jeho použití pro určení polohy vlaku pro systémy související s bezpečností železnic. Klíčovým prvkem lokalizace z hlediska bezpečnostní aplikace v dopravě je integrita. V současné SBAS systémy byly vyvinuty tak, aby byly splněny požadavky na letectví, ale bezpečnostní koncepce na železnici je velmi odlišná od koncepce bezpečnosti letectví. Úroveň integrity těchto systémů není vhodná pro železniční aplikace související s bezpečností. V předchozích pracích byla navržena metoda pro zvýšení integrity. Metoda je založena na vztahu mezi horizontální a vertikální chybou GNSS. Ověření použitelnosti metody podle matematického modelu je nutné. V tomto článku je vyvinutý matematický model GNSS určení polohy s cílem prověřit vztah mezi chybami GNSS v horizontální rovině a vertikálním směru. Pozice vypočítaná tímto modelem je porovnána s výsledky simulací na základě reálných dat z GNSS. GNSS; GPS; pseudovzdálenost; železnice
eng Mathematical and Experimental Analysis of GNSS Horizontal and Vertical Errors Recent progress in the field of the satellite navigation systems (GNSS, SBAS) supports effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. The key feature of localization from the point of view of safety-related applications in transportation is integrity. Currently available SBAS systems were developed in order to satisfy the aviation requirements, but the safety concept on the railways is very different from the aviation safety concept. The integrity level of these systems is not suitable for the safety related railway applications. A method for increasing integrity was proposed in previous works. The method is based on relation between horizontal and vertical GNSS errors. Verification of applicability of the method by mathematical model is necessary In this paper a mathematical model of GNSS position determination is developed in order to investigate the relation between GNSS errors in horizontal plane and vertical direction. The position computed by this model is compared to the results of the simulations based on real GNSS data. GNSS; GPS; pseudorange; railways