Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Utilization of computer simulation for detection non-standard situations within the new data layer of railway network model
Autoři: Fikejz Jan | Řezanina Emil
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the European Modeling and Simulation Symposium 2014
Název nakladatele: Università di Genova
Místo vydání: Genova
Strana od-do: 371-377
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití počítačové simulace pro detekci nestandardních situací v rámci nové vrstvy modelu železniční sítě Tento článek se zabývá dalším rozpracováním návrhu modelu železniční sítě a jeho následném využití v rámci simulace provozu kolejových vozidel. Prvně se článek zaměřuje na možnosti lokalizace kolejových vozidel s využitím GNSS a na popis stávajícího řešení modelu železniční sítě, který využívá dvouvrstvový datový model. Následně je pozornost zaměřena na návrh další datové vrstvy modelu, odrážející reálnější pohled železniční infrastruktur na regionálních tratích mezi stanicemi. V rámci nové vrstvy modelu je následně provedena simulace provozu kolejových vozidle a navození různých nestandardních situací, jejichž detekce by bylo možné využít jako doplňkovou podporu dispečerského řízení dopravy. Model železniční sítě, lokalizace kolejových vozidel, simulace provozu
eng Utilization of computer simulation for detection non-standard situations within the new data layer of railway network model The article deals with further development of a railway network design and its subsequent use within the simulation of rolling stock operation. The article primarily focuses on the options of rolling stock localization using the GNSS and secondly, on the description of the existing railway network model using a two-layer data model. Attention is further paid to the design of another data layer of the model reflecting a more realistic view of the rail infrastructures between the stations on regional routes. Consequently, simulation of the rolling stock traffic and induction of different non-standard situations is performed within the new model layer, whose detection could be used as an additional support to the dispatcher control system Railway infrastructure models, train positioning, simulation of railway traffic,simulation