Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Detection of GNSS Horizontal Position Error Using 3D-Track Map
Autoři: Jonáš Marek
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 2013 Joint Rail Conference
Název nakladatele: American Society of Mechanical Engineers
Místo vydání: New York
Strana od-do: 1-13
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Detekce chyby GNSS ve vertikální rovině pomocí 3D mapy tratě Pro přesnější určování polohy pomocí satelitních navigačních systémů jsou k dispozici zpřesňující systémy (SBAS), konkrétně WAAS v USA, EGNOS v Evropě a kompletní nový satelitní navigační systém Galileo je budován Evropskou kosmickou agenturou (GSA). Současné SBAS systémy byly vyvíjeny podle leteckých požadavků. Bezpečnostní koncept na železnici je ale zcela odlišný. Evropský železniční bezpečnostní koncept je založen na normách CENELEC (EN 50126, EN 50129, EN IEC 61508). Hlavní problém z hlediska GNSS je splnění přísného požadavku na bezpečnostní úroveň 4 (SIL 4). Byla provedena analýza možností zvýšení integrity určení polohy pomocí GNSS pro pozemní aplikace. Byly zkoumány možnosti detekce chyby GNSS v horizontální rovině na základě vztahu mezi chybami GNSS ve vertikální rovině a v horizontálním směru. Bylo navrženo použití údaje GNSS o výšce k detekci chyby GNSS ve vertikální rovině. Tato metoda může pomoci detekovat chybu GNSS v horizontální rovině v reálném čase. Metoda by tedy mohla přispět ke zvýšení celkové integrity určení polohy pomocí GNSS. Byla zkoumána také citlivost metody na chyby způsobené vícecestným šířením. Analýza byla založena na reálných naměřených GNSS datech. integrita GNSS; železnice; chyba GNSS
eng Detection of GNSS Horizontal Position Error Using 3D-Track Map Satellite-based augmentation systems (SBAS) such as WAAS in the USA, and EGNOS in Europe, are available and a new global satellite navigation system Galileo is being built by the European GNSS agency (GSA). The currently available SBAS systems were developed in order to satisfy aviation requirements. But the safety concept on railways is very different from the aviation safety concept. The railway safety concept in Europe is determined by means of the CENELEC standards (EN 50126, EN 50129, EN IEC 61508). The main problem is attainment of sufficient integrity of position solution. Satisfaction of safety integrity level 4 (SIL4) is necessary for railways. For the purpose of increasing the integrity of GNSS-based position determination we propose a new method of the detection of a GNSS horizontal position error based on the relation between vertical and horizontal position error. We investigated the relation between errors in the horizontal and vertical plane in real data measured by a GNSS receiver. It was static measurement and the antenna location was exactly known. We proposed the possibility of using values of altitude to estimate a position error in the horizontal plane. As the receiver determines the values of the vertical position in real time, the detection of the horizontal position error based on the values of altitude can help detect the actual position error in horizontal plane during the train ride also in real time. The sensitivity of this method to errors in pseudoranges (error caused by multipath) was also investigated. This was done by simulation with software receiver Pegasus (Eurocontrol). The analysis was based on real GNSS data. GNSS integrity; Railways; GNSS error