Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Recent Progress in Application of GNSS and Advanced Communications for Railway Signaling
Autoři: Rispoli Francesco | Filip Aleš | Cartorina Michele | Mambro Gino | Neri Alessandro | Senesi Fabio
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of 23rd International Conference RADIOELEKTRONIKA 2013
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 13-22
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Nedávný pokrok v použití GNSS a moderních komunikací v železniční zabezpečovací technice Nedávný pokrok v použití GNSS a moderních komunikací v železniční zabezpečovací technice Nedávný pokrok v použití GNSS a moderních komunikací v železniční zabezpečovací technice Nedávný pokrok v použití GNSS a moderních komunikací v železniční zabezpečovací technice Integrace Globálního navigačního satelitního systému (GNSS) a telekomunikací (TLC) je bezpochyby mocným nástrojem, který umožňuje zlepšení bezpečnosti a hospodárnosti provozu. Je to jen otázka krátké doby, kdy bude první zabezpečení na principu GNSS a v souladu se železničními standardy bezpečnosti (EN 50126 [1], EN 50129 [2], atd.) zavedeno do železničního provozu. Tento příspěvek shrnuje hlavní výsledky dosažené v probíhajícím projektu ESA s názvem 3InSat (2012-2014). Výsledky zahrnují: 1) specifikaci požadavků železničního uživatele na bezpečnost a spolehlivost a jejich přidělení vlakovému systému určení polohy (LDS) na principu GNSS ; 2) doložení přínosů vyplývajících z použití více konstelací GNSS (GPS, GLONASS, Galileo/Beidou) pro splnění cílů bezpečnosti ERTMS/ETCS ; 3) použití lokální augmentační sítě (Au-síť) včetně služby EGNOS SoL v širší oblasti pro zvýšení integrity bezpečnosti a snížení intervalu spolehlivosti v doméně polohy GNSS. Nakonec je naznačen postup pro vypracování důkazu bezpečnosti a certifikace LDS a jsou rovněž diskutovány související otázky s omezeným přístupem k důkazu bezpečnosti služby EGNOS SoL. GPS; EGNOS; Galileo; GNSS; železniční signalizace
eng Recent Progress in Application of GNSS and Advanced Communications for Railway Signaling Integration of Global Navigation Satellite System (GNSS) and telecommunications (TLC) is without questions powerful instrument enabling safety improvement and operational efficiency. It is only a question of a short time, when the first GNSS based signaling conformable with the CENELEC railway safety standards (EN 50126 [1], EN 50129 [2], etc.) will be introduced into railway operations. This paper summarizes main results archived within the ongoing ESA 3InSat project (2012-2014). They include: 1) railway user safety and dependability reyuirements specification and allocation to the train Location Determination System (LDS) based on GNSS, 2) demonstration of benefits resulting from employment of GNSS multiconstellation (GPS, GLONASS, Galileo/Beidou) for the ERTMS/ETCS safery targets fulfillment; 3) utilization of local augmentation network (Au-network) including the wide-area EGNOS SoL service for improvement of the safety integrity and reduction of the GNSS position error confidence interval. Finally, the procedure for the LDS safety case elaboration is outlined and the questions regarding the LDS certification with respect to the limited accessibility of EGNOS SoL service Safety Case are also discussed. GPS; EGNOS; Safery-of--Life; Galileo; GNSS; railway signaling; train control; safety case; certification