Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Actively Controlled Air-suspended Driver's Seat
Autoři: Kupka Libor
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Summaries Volume 10th International Conference Process Control 2012
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 1-11
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Aktivně řízené vzduchově odpružené sedadlo řidiče V případech jízdy v terénu a po nerovných vozovkách se použití běžného pasivně odpruženého sedadla řidiče jeví z hlediska ochrany před nežádoucími vibracemi jako nedostatečné. Významného snížení vibrací působících na řidiče bylo dosaženo návrhem a realizací zpětnovazebně řízeného sedadla řidiče. V článku jsou diskutovány přenosové charakteristiky pasivně odpružených sedadel. Dále jsou uvedeny přenosové charakteristiky nově vyvinutého aktivního sedadla. Stručně je popsán hardware a software použitý k řízení aktivního sedadla. Jsou uvedeny výsledky laboratorních testů vybraného pasivního a aktivního sedadla s dvouhmotovým modelem řidiče - figurínou se dvěma stupni volnosti. Popsány jsou i výsledky jízdních testů provedených s řidičem v nákladním vozidle. Tyto výsledky ukazují na aktivní působení osoby sedicí na odpruženém sedadle, které má za následek ovlivnění přenosových charakteristik. Sedadlo řidiče; aktivní vibroizolace; pneumatická pružina; jizdní zkoušky
eng Actively Controlled Air-suspended Driver's Seat For the human health protection against vibrations in cases off-road drive and drive on rough roads is known, that the only passive vibration isolation of car suspension and driver’s seat is not sufficient. Significant decreasing of vibrations acting on driver was achieved with design and realization of feedback control of driver’s seat. Transmissibility characteristics of passively suspended seats are discussed. Transmissibility of the developed actively suspended seat, demanded at the start of the development, is shown. Control hardware and software of the seat are briefly described. Laboratory testing procedures with 2-DOF dummy and their results on passively and developed actively suspended seats are shown. On-road measurements of suspended seats with driver on a truck were carried out. Results showed active involvement of the person, sitting on any suspended seat, on the control of his motion. Driver Seat; Active Vibration Isolation; Pneumatic Spring; Driving Tests