Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Application of the Time Series Theory to Processing Data from the SBAS Receiver with Safety of Life Service
Autoři: Jonáš Marek
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 2012 IEEE/ION Position. Location and Navigation Symposium
Název nakladatele: IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání: New York
Strana od-do: 1150-1161
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Aplikace teorie časových řad na data naměřená pomocí SBAS přijímače se službou Safety of Life Než bude možné použít globální satelitní navigační systémy (GNSS) v bezpečnostně relevantních aplikacích na železnici, je nutné stanovit chybovost těchto systému z pohledu železničních norem. Proto je nutné najít nové způsoby zpracování GNSS dat v souladu s železničními normami. V příspěvku byly zkoumány možnosti určení chybovosti GNSS pomocí teorie časových řad. Nejdříve byla provedena základní statistická exploratorní analýza naměřených průběhů, pomocí histogramů a box plot grafů. Potom byla provedena korelační analýza pomocí autokorelačních a parciálních autokorelačních funkcí. Byly provedeny statistické testy pro potvrzení podmíněné heteroskedasticity v datech. Byly navrženy ARMA/GARCH modely, které byly následně diagnostikovány pomocí analýzy jejich reziduí. EGNOS, SBAS, železnice, teorie časových řad
eng The Application of the Time Series Theory to Processing Data from the SBAS Receiver with Safety of Life Service Before GNSS will be used in railway safety-related applications, it is necessary to determine reliability attributes of these systems as quality measures from the user point of view. It is necessary to find new methods of processing data from the GNSS system in accordance with strict railway standards. Possibilities of the determination of the GNSS failure rates by means of the time series theory were investigated. At first, a basic statistic exploration analysis by means of histograms and boxplot graphs was done. Then correlation analysis by autocorrelation (ACF), and partial autocorrelation functions (PACF), was done. Statistical tests for the confirmation conditional heteroscedasticity of time series were done. ARMA/GARCH models were constructed, and their residuals were analyzed. EGNOS, SBAS, Railways, Time Series t heory