Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Nonlinear Model of the Vehicle Hydropneumatic Suspension Unit
Autoři: Kupka Libor
Rok: 2012
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 79-90
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Nelineární model hydropneumatického pružicího prvku vozidla V příspěvku je popsán model hydropneumatického pružicího prvku se soustředěnými parametry a jeho verifikace. V matematickém modelu hydraulické části prvku jsou využity závislost efektivní plochy vlnovcové pneumatické pružiny na zdvihu a tlaku a Bernoulliho rovnice. Stlačitelnost oleje, kterým jsou vlnovcové pružiny naplněny, je zanedbána. V modelu je využita adiabatické stavová rovnice pro plyn. Průtok plynu škrtící tryskou je uvažován jak podkritický, tak i nadkritický. Statické a dynamické vlastnosti jednotky a jejích částí byly měřeny. hydropneumatická pružicí jednotka; pryžová vlnovcová vzduchová pružina; matematický model
eng Nonlinear Model of the Vehicle Hydropneumatic Suspension Unit The lumped parameters model of the hydropneumatic suspension unit and its verification is described in the paper. The relations effective surface and volume of the rubber bellows air spring versus position and pressure and Bernoulli equation are used in the mathematical model of hydraulic part. The oil volume compression changes are considered negligible. The adiabatic state equation for the gas is used. The gas flow through the throttling injector is considered both in under and overcritical conditions. The static and dynamic characteristics of the whole unit and its parts were measured. hydropneumatic suspension unit; rubber bellows air spring; mathematical model