Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Přehled komunikačních prostředků v Autodesk Mayi
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: IMEA 2012
Název nakladatele: Univerzita Hradec Králové
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 1-5
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Přehled komunikačních prostředků v Autodesk Mayi V oblasti výzkumu moderních uživatelských rozhraní jsme se dostali do fáze, kdy jsme schopni snímat pohyby a gesta uživatele pomocí senzorů. Tyto pohyby a gesta budou v rámci výzkumu transformovány do jednoduchých příkazů a parametrů, které budou sloužit k ovládání softwarového produktu a také pro záznam pohybu a její aplikaci na scénické objekty. Pro záměry tohoto využití 3D počítačové grafiky byl zvolen software Autodesk Maya. Disponuje velice vyspělým 3D modelářem a dalšími moduly a nástroji pro tvorbu vizualizací a animací v oblasti 3D grafiky. Pro zvládnutí tohoto cíle je klíčové využití prostředků a možností síťové komunikace s Mayou. Cílem tohoto příspěvku bylo nalézt optimální možnosti síťové komunikace pro přenos příkazů a parametrů transformací získaných z pohybů a gest uživatele, s jejich přijímáním v Autodesk Maya. Autodesk Maya; komunikační protokol; commandPort; Telnet; Raw socket
eng Overview of communication channels in Autodesk Maya In our research of modern user interfaces we reached the phase, when we are able to capture user movements and gestures by electronic sensors. We will transform the movements and the gestures to simple commands or instructions, which will serve for software controlling and for application of captured movements on scenic objects. For our intention of using 3D graphics, we have chosen Autodesk Maya software. This software product contains advanced tools like 3D modeller and other modules for visualisation and animation in 3D graphics. For reach of our goals is important to use possibilities of network communication with Maya software. In this article we will focuse on overview and possibilities of network communication channels in Autodesk Maya. Our goal was to find optimal possibilities of network communication for sending instructions and commands get by user movements or gestures, and subsequently receiving them in Autodesk Maya software. Autodesk Maya; communications protocol; commandPort; Telnet; Raw socket