Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Galileo for railway operations: question about the position performances analogy with the RAMS requirements allocated to safety applications
Autoři: Beugin J | Filip Aleš | Marais J | Berbineau M
Rok: 2010
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: European Transport Research Review
Název nakladatele: Springer
Strana od-do: 93-102
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Galileo pro železnici: otázka analogie výkonnosti určení polohy s požadavky RAMS pro bezpečnostní aplikace Galileo brzy rozšíří nabídku navigačních satelitů, ve které má nyní monopol GPS. Před jeho použitím v oblasti bezpečnosti musí být zkoumány různé záležitosti: musí být definovány požadavky výkonnosti; ekonomická analýza musí prokázat výhody vzhledem ke stávajícímu použitému zařízení… Avšak jedna z hlavních otázek se týká důkazů bezpečnosti, které musí být provedeny v souladu s evropskými železničními standardy. Metody. V současné době Galileo není ještě rozvinuté, ale jeho specifikace jsou již dostupné. Tyto specifikace však byly vypracovány hlavně pro potřeby letectví. Článek se proto zabývá otázkou vyhodnocení RAMS pro funkci určení polohy pomocí satelitů pro železniční bezpečnostní aplikace tak, jak je doporučeno železničními standardy. Rovněž představuje metodiku pro převod specifikací GNSS do RAMS. Výsledky. Vysvětluje každou definici výkonnosti a demonstruje vztah mezi výkonností Galileo SoL a železničními atributy RAMS. RAMS; satelitní technologie
eng Galileo for railway operations: question about the position performances analogy with the RAMS requirements allocated to safety applications Galileo will soon complement the navigation satellite offer, monopolized today by GPS. Some issues have to be studied before safety uses: performance requirements have to be expressed; cost benefit analysis has to prove advantages compared to installed equipment... But one of the main issues concerns safety proofs that have to be in accordance with European railway standards. Methods: Today, Galileo is not yet deployed but specifications are available. However, such specifications have been mainly driven by aeronautics. This paper deals with the question of the RAMS evaluation of the satellite-based location function delivered to a railway safety application, as recommended by railway standards and presents a methodology to transpose GNSS specifications into RAMS. Results: It explains each definition of performance and demonstrates the relations between the Galileo SoL performances and the railway RAMS attributes. Railway transportation system; RAMS analysis; Satellite-based localization