Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Simulační model osobní železniční stanice Praha hl.n.
Autoři: Kavička Antonín | Bažant Michael | Bláhovec Václav | Ježek Ladislav
Rok: 2010
Druh publikace: software
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulační model osobní železniční stanice Praha hl.n. Software představuje simulační model provozu osobní železniční stanice Praha hl.n. s následujícími charakteristikami: (i) model infrastruktury věrně odráží geometrické uspořádání kolejiště v dané stanici (není tedy využíváno pouze schematické znázornění), přičemž jsou rozlišovány koleje, výhybky (různých druhů), kolejové křižovatky apod., (ii) v modelu infrastruktury je v průběhu simulace věrně zachyceno stavění a rozpady vlakových cest, (iii) model provozu vychází z grafikonu vlakové dopravy platného pro období 2009/2010, (iv) evoluce simulačního experimentu je dokumentována on-line animací ilustrující pohyby všech kolejových vozidel v rámci kolejiště. Diskutovaný software umožňuje prověřování odlišných provozních variant (včetně zahrnutí náhodných vlivů – např. zpoždění vlaků na příjezdu) zkoumané stanice v rámci různých scénářů simulačních experimentů. Osobní železniční stanice; dopravní technologické procesy; simulace provozu
eng Simulation model of the passenger railway station Praha hl.n. The software represents a simulation model reflecting the traffic within the frame of passenger railway station Praha hl.n. with the following features: (i) the model of infrastructure (including tracks, simple switches, cross switches, track crossings etc.) closely corresponds to the layout of tracks in the real station – i.e. no schematic approach is utilised; creating and destroying train routes within infrastructural model are corresponding to the operation within existing infrastructure, (ii) the traffic model mirrors the railway timetable for the period 2009/2010, (iii) the evolution of a simulation experiment is illustrated by means of an on-line animation demonstrating all movements of rolling stock within the track layout. The adduced software enables to investigate different operational variants of the studied station (including the possibility to consider random influences – e.g. delayed arriving trains) within various scenarios of simulation experiments. Passenger railway station; transportation technological processes; traffic simulation