Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations
Autoři: Bažant Michael | Žarnay Michal
Rok: 2005
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Zborník 12. Medzinárodného sympózia ŽEL 2005 ? Železnice na prahu tretieho tisícročia, ?Na ceste k Evropskej železnici ? harmonizácia a IDS?
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 142-147
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulační model přípojů v osobních železničních stanicích při zpoždění vlaků Jednou z hlavních výhod simulačních modelů osobních železničních stanic může být analýza systému v případě vzniku zpoždění vlaků osobní dopravy. Časové odchylky od jízdního řádu se ve většině případů vyskytují jako zpoždění příjezdu anebo odjezdu vlaku. Pokud má simulační model řešit situace způsobené příjezdy zpožděných vlaků, existují dva typy rozhodování: jaké vlakové přípoje zpožděného přijíždějícího vlaku mají počkat na příjezd zpožděného vlaku a jakou nástupištní kolej má zpožděný vlak použít. Řešení prvního rozhodovacího problému je předmětem tohoto příspěvku. Prezentované algoritmizační rešení ve smyslu událostně orientovaného simulačního modelu je navrženo na základě pravidel, která se používají u železničních společností v České republice a na Slovensku.
eng Simulation Model of Train Connections for Delayed Trains in Passenger Stations One of major profits of train operation simulation models at passenger train station can be analysis of system when time deviations from train timetable occur. Time deviations in reality of passenger train operation are represented in most cases by arrival delays of trains coming to station. When the simulation model is supposed to solve the situations with delayed incoming trains, there are two main types of decisions to be made: what train connections of the delayed train shall wait for it and what track shall the delayed train in the station use. Solving of the first decision-making problem is the subject of this paper. The presented algorithmic solution in terms of event-driven simulation model follows rules applied in the reality of railway system in Czech Republic and Slovakia. Simulation model of train connections