Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Modelování podnikových procesů v servisně orientované architektuře
Autoři: Čegan Lukáš
Rok: 2009
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: IMEA 2009: sborník z IX. mezinár. konference studentů doktorských studijních programů v oblastech informatika, management, ekonomie a veřejná správa
Název nakladatele: Univerzita Hradec Králové
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 1-4
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Modelování podnikových procesů v servisně orientované architektuře Rychlý rozvoj informačních technologií a velké změny v podnikovém řízení vytvářejí nové možnosti a kladou nové požadavky na vývoj podnikových informačních systémů. Zvětšují se tak nároky na integraci heterogenních aplikací, které ve výsledu vytvářejí jeden velký podnikový informační systém. Zároveň je nezbytné vytvořit dostatečně flexibilní platformu pro rychlé zavedení podnikových procesů, což přináší řadu problémů na různých úrovních konceptu byznys proces managementu. V tomto článku je rozebrán a popsán hlavní problém mezi analytickou a exekuční vrstvou, kde dochází k překladu velice abstraktních byznys procesů na velice konkrétní exekuční procesy. byznys proces mangement;servisně orientovaná architektura;modelování procesů
eng Business process modeling in service-oriented architecture Rapid expansion of information technology and big changes in corporate environment has, to a great extent, affected the main direction of enterprise information systems development. This brings possibilities to integrate a lot of heterogeneous applications to one big information system. At the same time, we need the build a very flexible platform for fast support of business processes. This has created a lot of problems in different levels of a business process management concept. In this paper, we describe the main problem between analytic and execution levels, where we transform abstract business process into concrete execution process. Business process management;Service oriented architecture;process modeling